Geuren laten ons in de tijd reizen, ze herinneren ons aan een persoon of een moment. We kunnen zelfs alles herbeleven dankzij de waarneming van bepaalde aroma’s. Dat vermogen noemen we het Proust-effect, vernoemd naar de Franse schrijver, Marcel Proust die in zijn roman ‘A la recherce du temps perdu’ of ‘Op zoek naar de verloren tijd’, vertelt over de geur van gebak dat hem deed terugdenken aan zijn jeugd. Als we boeken lezen stellen we ons niet alleen het verhaal voor, we ruiken ook passende geuren wanneer we ons helemaal inleven.
Als je van lezen houdt, dan weet je wat we bedoelen als we het hebben over de letterlijke geur van boeken: mysterieus, karaktervol en misschien wat muf. Maar bij het lezen van een verhaal nemen we naast de letterlijke geur ook nog geuren waar in onze verbeelding. Lees je een roman, dan vult je neus al bij het lezen van de eerste romantische passage, met bloemige, fruitige en zoete aroma’s. Een romantisch elixir dat je laat meedromen over de liefde, de passie en de hartstocht.
>> Begeuren® geuren: Fresh Home – Secret – Elegance – met de emoties van romantiek, sensueel, verwarmend.
Bij Elizabeth Bennet, de hoofdrolspeelster van “Pride and Préjudice“, in het leven geroepen door Jane Austin, passen de geuren van bloemen en de frisheid van de natuur die je ruikt als je leest over haar lange wandelingen in Rosings Park. Ben je echter geboeid door het rebelse personage Arya Stark in de saga “Songs of Fire and Ice” van de schrijver George R. Martin, dan roepen je hersenen geuren op zoals roze peper en patchouli.
>> Begeuren® geuren: Groene Thee & jasmijn – Lavendel – White Orchid met de emoties van een floraal boeket, fluweel zacht, frisheid.
Bij de scherpzinnige speurder Sherlock Holmes passen dan weer de geuren van verse munt, gecombineerd met hints van kaneel en hout. Of de Amerikaanse droom ‘The Great Gatsby‘ vult zich met karaktervolle tonen van lavendel, tijm of bergamot.
>> Begeuren® geuren: Fresh Mint – Blue Velvet – Lavendel – met de emoties van huiselijkheid, warmte, beleving en energie.
Zoet, fris, bloemen, kruiden of houterig, wat alle geuren gemeen hebben dat is dat ze de goede manier zijn om de harten van mensen te bereiken. Bereik jij al de harten van je klaten via geur? Contacteer me voor een vrijblijvende babbel, voor een professioneel geuradvies voor je onderneming over geur en de invloed van geur op jouw klantbeleving.
>> Stuur “geur” naar +32 476 32 53 44
Copyright © 2020 Begeuren®, Alle rechten voorbehouden.