het ruikt hier naar liefde
Hoe je met geurmarketing een merkidentiteit creëert

Merkidentiteit en merkimago worden wel eens door elkaar gebruikt en ook wel door elkaar gehaald.

Een merkidentiteit is een verzameling van de waarden die een ondernemer of onderneming aan het merk geeft. Waarden die het bedrijf wil dat de klanten associëren met hun product of dienst om zich zo te onderscheiden van de concurrentie.

Een merkimago daarentegen zijn die waarden die de klanten koppelen aan het merk.

Beïnvloed met geurmarketing onbewust het merkimago en bekom een sterke merkidentiteit.

Alles wat je klant waarneemt en hoe hij of zij zich identificeert met het merk, wordt beschouwd als merkimago. Dus ook de waarneming van geur. Een geur verspreiden om en bij je merkbeleving, afgestemd op je kernwaarden, zorgt ervoor dat klanten onbewust (want geuren zijn subtiel aanwezig) een imago en ervaring koppelen aan je merk.  Met geurmarketing prent je een merkimago in het hoofd van de klant dat zoveel mogelijk lijkt op de merkidentiteit die je beoogt.

Met geurmarketing groeit het vertrouwen die de klant heeft in je merk.

Het inzetten van geur doe je niet zomaar. Je moet hierbij echt nadenken over je merkidentiteit, positionering en marketingstrategie. Laat deze kans in de zoektocht naar een unieke positie van je merk niet liggen.

Doe zoals Ingrid Berckmoes van LiLBHair. Ingrid zet haar merk ‘LiLBHair’ in de markt als authentiek, chique en high-end. Op deze 3 kernwaarden worden effectieve marketingstrategieën ontwikkeld, die de identiteit van LiLBHair versterken en de positionering in het hoofd van de klant vergemakkelijken. Al jarenlang is geurmarketing een belangrijk deel in haar merkstrategie. Het vertrouwen die ze hierdoor wint bij haar klanten, wordt zwart op wit duidelijk in de omzetcijfers. LiLBHair is een sterk merk dat in volle expansie is.

Geurmarketing boost je omzet.

Geurmarketing is een strategie die bij branding te veel en te vaak vergeten wordt, maar niet bij LiLBHair.

Bekijk en hoor het verhaal van Ingrid zelf in onderstaand filmpje.

Copyright © 2020 Begeuren®, Alle rechten voorbehouden.

Volg ons op Facebook en Instagram.

Copyright © 2024 Begeuren®, Alle rechten voorbehouden.