Geurmarketing toepassen in jouw lingeriezaak

Ultieme lingerie koopbeleving dankzij geurmarketing

5 redenen om geurmarketing toe te passen in jouw lingeriezaak

Elke dag stappen klanten je lingeriezaak binnen op zoek naar het meest sexy of comfortabel stuk lingerie die hen zelfvertrouwen schenkt. Maar wist je dat je die zoektocht kan ondersteunen met een extra beleving, namelijk een geurbeleving. Geurmarketing toepassen in jouw lingeriezaak heeft positieve gevolgen. 

Met een professionele geurverspreider in je lingeriewinkel doe je aan trendy geurmarketing. Je ervaart meteen de kracht van geur voor je zaak, want een gepaste geur werkt verkoopondersteunend. Een marketingstrategie die jouw concurrent vast nog niet toepast.

Hoe je jouw klanten in die hoogste koopversnelling krijgt, of hoe je de koopbeleving optimaliseert, dat lees je hier.

1 De eerste keer

Net zoals bij lingerie is het erop of eronder. Mensen die je lingeriewinkel binnenstappen moet je meteen betoveren. Een goede eerste indruk, daar krijg je geen tweede kans toe.

Met het hedendaags online shoppen, is de koopbeleving zo vluchtig geworden.
Daarin kan en moet de retail hét verschil maken.

Een hartelijke welkom en de aankoop van een mooi stuk lingerie, gehuld in een passende geur, werken als een magneet om klanten naar je zaak te trekken. Geuren worden namelijk automatisch en onbewust als een herinnering opgeslagen in onze hersenen. Er wordt een wederkerende connectie opgebouwd die de band met je klant alleen maar hechter maakt, die verbindt.

2 De geheime verleider

Lingerie is een verleider. Kant in kleur of liever zwart, meer of minder onthullend, we moeten er geen doekjes om winden, het is opwindend. Jij schenkt dan ook veel aandacht aan alles wat deze koopervaring ‘af’ moet maken: de inrichting van je winkel, de juiste kleuren, de beste verlichting, muziek, een vriendelijke verkoopster, …

Geur is opwindend.

Maar dacht je ook aan geur?
Wist je dat je dankzij het gebruik van geur en geursystemen, m.a.w. geurmarketing in jouw lingeriezaak, een gemiddelde extra omzet van 7% realiseert in jouw winkel?
Ook je verkoopsters zullen met maar liefst 17% meer efficiëntie werken, dankzij de verspreiding van de juiste geur door een geurmachine.
Tastbare cijfers die naast het positieve gevoel van je klant of medewerker, zichtbaar zijn op je balans.

3 Geen fabels maar feiten

Dat je omzetcijfer met 7% boost en dat de focus tot 17% scherper is, door het gebruik van een geurapparaat, heb je zonet gelezen. Dit is ook bewezen.

Studies tonen aan dat mensen zich beter voelen in een lekker ruikende ruimte.

Men voelt zich ‘op zijn gemak’, blijft langer vertoeven, koopt meer, betere focus en stapt met een positieve ‘mood’  je winkel of kantoor buiten. Wedden dat men met plezier terug komt?

4 Geur is emotie

Geen enkele geur is dezelfde en wat men voelt bij het ruiken van een geur is bij iedereen anders.
Je wenst toch ook dat de juiste geur het beoogde effect oplevert namelijk je klant in de verleiding brengen om te kopen, een leuke koopervaring te hebben en zo jouw verkoopcijfer te verhogen? Enkel en alleen als jouw professionele geurverspreider juist is afgesteld met de meest optimale geur, passend bij jouw lingerie, badmode en nachtkledij, zal je verhaal kloppen en je omzet boosten.

Bezin voor je aan de investering in geurmarketing begint.

Er zijn tal van geursystemen en aroma’s  op de markt, maar niet alles past voor een lingeriezaak. Zo bestaan er verkoopondersteunende geuren, opbeurende geuren, ja, zelfs geuren die de romantiek in ons laten opwellen of zelfs als afrodisiacum werken. Deze laatste zijn geuren die perfect van toepassing zijn voor een winkel met lingerie. Met het professioneel advies van geurexperte Anne Guffens van Begeuren® haal je meer dan 15 jaar expertise in huis  en kies je altijd voor het juiste geursysteem en de juiste geur.

Begeuren 15 jaar

Begeuren® bestaat in 2019 10 jaar en heeft al meer dan 15 jaar expertise in aromatherapie en professionele geursystemen voor winkels, kantoren en de zorgsector. We zijn trots om telkens opnieuw nieuwe producten te lanceren. Begeuren en ontgeuren is onze passie. 

5 Het kan ook vies ruiken

Zie je het reeds voor je de nachtmerrie van elke zaakvoerder van een lingeriewinkel? Klanten die hun neus opkrullen bij het ruiken van rioolgeuren, zweetlucht en de geur van sigaretten? Begeuren mag dan heel belangrijk zijn, wees zeker dat ontgeuren van essentieel belang is.

Dankzij het begeuren trek je klanten aan, en dankzij het ontgeuren behoud je klanten in je zaak

De geurtechnologie van Begeuren® neutraliseert en vernietigt de slechte geurmoleculen. Al onze geuren zijn veilig en gezond in gebruik, allergievrij en daarenboven Ifra goedgekeurd (International Fragrance Institute).

International Fragrance Assiciation

Tal van lingeriewinkels zijn al overtuigd van de kracht van geur en schenken hun klanten en medewerkers al jaren de beleving van geuren en aroma’s. Hun geursysteem is niet meer weg te denken in hun winkel. Geurmarketing in jouw lingeriezaak werkt!

Ben jij ook benieuwd naar wat geur voor jou kan opleveren?
Wens jij meer te weten over de Begeuren® geurconcepten?
Word jij spoedig onze volgende believer?

Contacteer dan vandaag nog Anne Guffens, geurexperte van Begeuren®

Begeuren testimonial

Anne De Witte

Lingerie An, Voorzitter lingerie-federatie Fedelin

Ik zocht een product in mijn lingeriezaak om de geurtjes weg te nemen. Mijn grootste twijfel was of iedereen dat wel goed zou vinden. Maar mijn klanten en personeel zijn zeer tevreden met de extra belevenis. Hiermee kunnen wij ons onderscheiden van de andere lingeriezaken.

©Begeuren